Hrubá stavba parkovacího domu na Černém Mostě v Praze

30.3.2021

Pracujeme na pozici generálního projektanta a autorského dozoru na veřejně prospěšné stavbě parkovacího domu P+R v Praze na Černém Mostě. Nový parkovací dům, jehož hrubá stavba již stojí na místě bývalého pozemního parkoviště v Chlumecké ulici, nabídne až 880 parkovacích stání. Předpokládaný rozpočet činí 500 mil. Kč. Investorem projektu je Magistrát hl. města Prahy – Odbor investiční.

Stavba parkovacího domu byla zahájena 1. července 2020, předpokládaná délka trvání prací je 16 měsíců. Hotova bude v říjnu tohoto roku. I přes koronavirovou krizi stavební práce na této budově pokračují podle harmonogramu. V současné době je těsně před dokončením hrubá stavba a začínají se připravovat vnitřní vyzdívky a instalace. Touto realizací Magistrát hlavního města Prahy významně přispěje ke zkvalitnění dopravní situace v Praze 9, kde je parkovacích míst dlouhodobý nedostatek. Veřejně prospěšná stavba parkovacího domu bude zařazena do celoměstského systému P+R a výrazně zvýší parkovací kapacitu v dané lokalitě.

„Na projektu parkovacího domu v Chlumecké ulici pracujeme již od dubna 2013. V rámci příprav projektové dokumentace jsme zpracovali studii dopravního řešení místa, jednotlivé průzkumy a zaměření, dále jsme vyhotovili dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení a provedli výběr zhotovitele. V současnosti se věnujeme autorskému dozoru na stavbě,“ řekl Ing. Jiří Strašil, vedoucí projektu OBERMEYER HELIKA a.s. „Jedním z naších úkolů byla také technicko-poradenská činnost při zpracování žádosti o dotaci z fondů EU, která byla určena Magistrátu hlavního města Prahy. Připravena byla také studie rozšíření parkovacího domu – technická Due Diligence – jež výrazně napomohla získání dotace projektu,“ dodává Jiří Strašil z OBERMEYER HELIKA a.s.

Venkovní vzhled parkovacího domu je řešen tak, aby přispěl ke zpříjemnění okolí hlavní komunikace. Fasáda budovy bude částečně pokryta zelení. Parkovací dům je plánován jako čtyřpodlažní, v podélném směru je rozdělen středovou provětrávací šachtou. Jednotlivá polopatra jsou vůči sobě výškově posunuta, v důsledku tak vznikne osm polopater. Základ budovy parkovacího domu bude tvořit železobetonový monolitický skelet, do kterého jsou umístěny zateplené vestavby. Zde budou umístěny technické provozy, které jsou důležité pro vnitřní prostředí parkovacího domu.