SERVISNÍ CENTRUM VOLVO PRAHA – ČESTLICE

Objednatel
VOLVO Truck Czech s. r. o., Praha 4
Architekt
Ing. Arch. Roman Roupec
Generální projektant
OBERMEYER HELIKA a.s.
Doba výstavby
1998
Doba realizace
1997
Realizované činnosti
ompletní předprojektová příprava stavby, kompletní projektová dokumentace, autorské dozory
Náklady stavby
70 mil. Kč

TECHNICKÁ DATA STAVBY
obestavěný prostor: 23 000 m3
zastavěná plocha: 2 981 m2
venkovní zeleň: 5 680 m2
CHARAKTERISTICKÉ JEDNOTKY
počet parkovacích stání: 30 osobních vozidel, 1 imobilní osobní vozidlo, 14 tahačů s návěsem, 15 tahačů bez návěsu, 2 autobusy

Novostavba prodejního a servisního areálu automobilů VOLVO je pojata jako hala s ocelovou konstrukcí. K objektu je přistavěna vyzdívaná administrativní budova. Cílem výstavby servisního centra bylo vytvoření základního servisního zázemí pro nákladní automobily a autobusy, dále pak zázemí pro školitelskou činnost pracovníků firmy. Hlavní část objektu tvoří dvě navzájem kolmé jednopodlažní haly. V takto vzniklém nároží je umístěn příjem a odbavování vozů (veškerý styk se zákazníkem), prodejna doplňků v patře a administrativní provoz (školící centrum). Plášť této části objektu je prosklený, skládající se z členících bílých vertikálních prvků. Podlažnost je na fasádě přiznána modrým reklamním pruhem, odpovídajícím požadavkům VOLVO identifikačnímu programu. V servisním centru jsou umístěny administrativní plochy pro kancelář techniků, manažera a vedení, recepce s malým prodejem autopříslušenství, šatny a sociální zázemí pro zaměstnance firmy, skladové hospodářství a technické zázemí pro chod servisu, jednotlivé opravárenské boxy pro různé druhy oprav tahačů a autobusů, box pro ruční mytí tahačů i s návěsy a autobusů, zasedací místnost a oddělený prostor pro řidiče opravovaných vozidel. Provozní část objektu Servisní centrum VOLVO, je navržena pro následující výrobní program: záruční prohlídky vozidel, předprodejní servis a předávání nových vozů, diagnostika, plánovaná údržba, běžné opravy nákladních vozidel, opravy karoserií, lakování jednotlivých dílů vozidel, mytí nákladních vozidel a autobusů, školení a administrativa. Opravárenský monoblok je tvořen přízemní halou půdorysně tvaru L, s částečnou administrativní vestavbou. Z úrovně okolních komunikací je do haly po celém obvodu zajištěn příjezd do jednotlivých opravárenských boxů. Vstup do administrativní části objektu je přes prosklenou předsíň a vstupní halu s recepcí.

Skrýt
Informace Další Předchozí Zavřít

Vždy s námi

Chci zasílat novinky

Chcete mít přehled o oblasti developmentu, architektury a posledních trendech ve stavebnictví?

Buďte v obraze! Přihlaste se k odběru Obermeyer Journal a dalších novinek. Neunikne vám žádná informace o inovacích, zajímavém využití technologií nebo case study z některých našich unikátních projektů