- Objednatel
- VOLVO Truck Czech s. r. o., Praha 4
- Architekt
- Ing. Arch. Roman Roupec
- Generální projektant
- OBERMEYER HELIKA a.s.
- Realizace stavby
- 1998
- Realizace projektu
- 1997
- Realizované činnosti
- kompletní předprojektová příprava stavby, kompletní projektová dokumentace, autorské dozory
- Náklady stavby
- 70 mil. Kč
TECHNICKÁ DATA STAVBY
obestavěný prostor: 23 000 m3
zastavěná plocha: 2 981 m2
venkovní zeleň: 5 680 m2
CHARAKTERISTICKÉ JEDNOTKY
počet parkovacích stání: 30 osobních vozidel, 1 imobilní osobní vozidlo, 14 tahačů s návěsem, 15 tahačů bez návěsu, 2 autobusy
Novostavba prodejního a servisního areálu automobilů VOLVO je pojata jako hala s ocelovou konstrukcí. K objektu je přistavěna vyzdívaná administrativní budova.
Cílem výstavby servisního centra bylo vytvoření základního servisního zázemí pro nákladní automobily a autobusy, dále pak zázemí pro školitelskou činnost pracovníků firmy.
Hlavní část objektu tvoří dvě navzájem kolmé jednopodlažní haly. V takto vzniklém nároží je umístěn příjem a odbavování vozů (veškerý styk se zákazníkem), prodejna doplňků v patře a administrativní provoz (školící centrum). Plášť této části objektu je prosklený, skládající se z členících bílých vertikálních prvků. Podlažnost je na fasádě přiznána modrým reklamním pruhem, odpovídajícím požadavkům VOLVO identifikačnímu programu.
V servisním centru jsou umístěny administrativní plochy pro kancelář techniků, manažera a vedení, recepce s malým prodejem autopříslušenství, šatny a sociální zázemí pro zaměstnance firmy, skladové hospodářství a technické zázemí pro chod servisu, jednotlivé opravárenské boxy pro různé druhy oprav tahačů a autobusů, box pro ruční mytí tahačů i s návěsy a autobusů, zasedací místnost a oddělený prostor pro řidiče opravovaných vozidel.
Provozní část objektu Servisní centrum VOLVO, je navržena pro následující výrobní program: záruční prohlídky vozidel, předprodejní servis a předávání nových vozů, diagnostika, plánovaná údržba, běžné opravy nákladních vozidel, opravy karoserií, lakování jednotlivých dílů vozidel, mytí nákladních vozidel a autobusů, školení a administrativa. Opravárenský monoblok je tvořen přízemní halou půdorysně tvaru L, s částečnou administrativní vestavbou.
Z úrovně okolních komunikací je do haly po celém obvodu zajištěn příjezd do jednotlivých opravárenských boxů. Vstup do administrativní části objektu je přes prosklenou předsíň a vstupní halu s recepcí.